Livit Branding
Ondersteuning
Livit is marktleider in Nederland op gebied van orthopedische hulpmiddelen. Om hun assortiment beter over te brengen op potentiële klanten (gebruikers) en de influentials om hen heen (doktoren en dergelijken) moest de bestaande vormgeving aangescherpt worden. Alleen het logo en de basiskleuren waren heilig.
Een aantal uitingen zijn inmiddels gerealiseerd. Waaronder handleidingen, aankondigingsposters, flashbanners en brochures. Website en verpakkingen zijn ook al in productie.
Samen met Livit heb ik een nieuwe strategie bepaalt om de verschillende doelgroepen op een eigen manier te benaderen. Dit heb ik schematisch ingedeeld en in verschillende fases uitgewerkt. Hierin heb ik voor de klant en influentials een selectie van communicatiemiddelen meegenomen.
Livit communiceert op vele niveau’s naar een scala aan soorten publiek. Om hier flexibel mee om te kunnen gaan heb ik een aantal basiselementen vast gelegd. Daar omheen nam ik wat extra speelruimte om aan de vele soorten behoeften te kunnen voldoen. Zonder het gevoel van een samenhangende huisstijl te verliezen. Vanwege alle wijzigingen heeft uiteraard ook de huisstijlgids een update gekregen. Fotografie
Voor de unieke producten van Livit is het onmogelijk om stockfotografie te gebruiken. Daarom produceerden ik in samenwerking met fotograaf Paul Steenbakker een serie foto’s voor gebruik in de diverse media. Hierboven een kleine selectie en de makingoff.
Werkzaamheden
- Fotografie concept
- Styleguide