Livit, Nederlands marktleider in orthopedische hulpmiddelen
Livit, Nederlands marktleider in orthopedische hulpmiddelen, gaat zijn digitale aanwezigheid en merkbeleving versterken. De eerste stap in de samenwerking was het aanscherpen van de identity guide. Vervolgens werkte ik het responsive interactie en visueel ontwerp uit voor de website.
De opzet is wat ruimer dan in doorsnee-websites. Dit is de nieuwe norm, web 3.0 voor de insiders. Scrollen wordt niet meer als probleem gezien, mede dankzij de ipads, daardoor is er veel meer ruimte en rust te creƫren op pagina's. Dit heeft als gevolg dat er minder 'impulsen' per scherm zichtbaar zijn. Waardoor de site als rustig en overzichtelijk zal worden ervaren. Dit streven trok ik uiteraard door in het visueel ontwerp. Er staan ook nooit meer dan drie kolommen naast elkaar. De standaard related items komen daarmee te vervallen. De hiƫrarchie wordt daarmee meer verticaal. Om het overzicht van alle producten duidelijker te maken hebben we hiervoor een aparte pagina opgemaakt. Hierdoor hoeft dit onderscheid niet via het hoofdmenu te gebeuren. En het is een no-brainer voor de nieuwe bezoeker. Op de homepage staan de belangrijkste productgroepen duidelijk aangegeven. Daaronder -als een soort van vangnet- staat een blok met "waar heeft u last van".
Werkzaamheden
- Interactie-ontwerp
- Visueel ontwerp
- Drukwerk
- Banners